منتديات سوما

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات سوما

عالم سوما .. عالم الترفيه .. عالم الاغانى .. عالم الشعر والادب

3 مشترك

بالعقل ..................

el soghier
    el soghier
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

بالعقل ..................  Empty بالعقل ..................

مُساهمة من طرف el soghier الأربعاء سبتمبر 08, 2010 8:09 pm

بالعقل كل شيئ بالعقل احسبها ولو مرة
    موضوعنا النهاردة عن اكتر من حاجة وانا محبتش اخلى المواضيع كلها
    فى اكتر من توبيك قولت اخليها كلها فى موضوع واحد

اولا : انا عاوز اتكلم عن حاجة حصلت معاية واقسم بالله انها حصلت بالفعل اولا من رمضان اللى فات وفى ليلة 27 قابلت صديقى وحبيبى محمد صلاح وذهبنا علشان نصلى الفجر سويا واحنا مشيين ومن غير قصد انا نظرت الى السماء وشوفت كلمة محتوبة فى السماء كانت كلمة (محمد )
    طبعا انا مكنتش مسدق وكملت ذى منا ومحمد شاف اللى حصل وطبعا انا وهوة كنا فى حالة من الخوف و اقشعريت كدة
    المهم رحت صليت الفجر وتمام وقبلها كنا صلينا التهجد واحنا رجعين وفى نفس المكان بصراحة انا تعمدت المرادى انى انظر الى السماء وبالفعل لقيت لفظ الجلالة (اللــــــــه )وطبعا انا مكنتش مسدق انى شايف اللى حصل بجد موقف رهيب اوى اوى

اللى حصل معاية وانا مع محمد صلاح حاجة تانية خالص فى ليلة 27 رمضان من هذا العام والله العظيم انا رحت صليت التهجد معاة عادى كل العادة وصليت الفجر وروحت انا وهوة وانا مروح معاة قالى ابعتلى الدعاء اللى عندك بتاع الشيخ مشارى راشد فقولتلة ماشى
    فتحت الموبايل وببعت الدعاء فهوة بيقولى انتا اسم البلوتوث بتاعك نسر الاسلام ؟؟؟؟ انا قولتلة لا الصغير بالنص بالانجليزى
    el soghier طبعا هوة يقولى يابنى مكتوب نسر الاسلام اقولة يابنى انا مسمية الصغير فضلنا نعارض بعض المهم كنثلت الارسال وبعت تانى ومسكت التليفون بتاعة وفعلا لقيت مكتوب نسر الاسلام وبجد ساعتها قولتلة نتا فى حاجة مش كل لمى ابقى معاك يحصل حاجة هية حاجة تعتبر تافهة بصراحة او انا شايفها كدة بس ممكن تكون علامة رضان او ربنا عاوزنا احسن ويكفى ان عدد المصلين فى هذة اليلة مليون ومأتين الف فى مسجد القائد ابراهيم بالاسكندرية

ثانيا : انا لحظت ناس فى رمضان ومبتصمش ودى انا مش مسدقها بس لمى شوف بعنية اتوهمت ازاى فى شهر كريم زى دة طبعا دول فى وادى تانى خالص مش عرفيت قيمة هذا الشهر اللى بجد سريعا انتها
    بيفكرونى بجد بنكتة (ان واحد مسطول بيسالوة تحب تقول اية بمناسبة قدوم شهر رمضان قال انا نفسى رمضان يبقى زى كاس اعالم كل اربع سنين وكل مرة فى بلد ) سبحان الله استغفرك واتوب اليك
    بجد دى صورة تانية من الحاجات اللى بجد انا مش مسدقها

ثالثا : هية ان شهر رمضان انتهى فهل غفر لنا
    هل عتقت رقابنا من النار
    هل اصبحنا مثل الابرار والمقبولين
    وعلشان كدة وانا عارف ان مش مكنها اغنية بجد حبيت انى اودع بيها الشهر العظيم دة ويارب تعجبكم

دارت الايام وعدت
    وخلص شهر الصيام
    نفسى الناس تبقى
    ذى ما هية
    كانها فى رمضان

نصلى ونختم القران
    وكمان نصل الارحام
    وندعى ونبكى
    ونخشع زى رمضان

نقرب من رب الكون
    والغلبان الله فى العون

ونحمد ونشكر
    ونعتق كمان

بجد اسف على التطويل بس انا حبيت انا وانتم نودع الشهر الكريم باحسن صورة تليق بة
    princess
    princess
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

بالعقل ..................  Empty رد: بالعقل ..................

مُساهمة من طرف princess الخميس سبتمبر 09, 2010 3:26 am

ما شاء الله عليك يا صغير ربنا يجازيك كل خير ويجعلك ويجعلنا جميعا من عتقاء رمضان وكل سنه وانت طيب وعيد سعيد عليك وعلى كل الامه الاسلاميه كلها
    moha
    moha
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

بالعقل ..................  Empty رد: بالعقل ..................

مُساهمة من طرف moha الخميس سبتمبر 09, 2010 4:21 am

كل سنه وانت طيب وف اتم صحه واحسن حال وكل مسلمى الارض

[b]وبخصوص البلو توث ربنا يكرمك ويجعلك نسر من نسور الاسلام

وبخصوص الناس ربنا يهدى من يشاء يعنى افضل امثله ابن سيدنا نوح كان ابوه نبى وهو ؟؟؟

كمان نبينا وحبيبنا محمد كان ال بيدافع عنه وبيبعد عنه الاذى بتاع المشركين عمه ومات على ؟؟؟؟

اما بقى بخصوص اننا المقبولين نسأل الله ان يقبل منا الصيام والقيام ويكتبنا مع المغفور لهم والمعفو عنهم هذا الشهر الكريم

وخلينا نرفع هذا الشعار

واسف على التطويل

بالعقل ..................  270198724
    [/b]

الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين مايو 06, 2024 5:14 pm