منتديات سوما

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات سوما

عالم سوما .. عالم الترفيه .. عالم الاغانى .. عالم الشعر والادب

ياسمين
princess
FeBaAaa
el soghier
8 مشترك

محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............

el soghier
    el soghier
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............   Empty محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............

مُساهمة من طرف el soghier الإثنين ديسمبر 06, 2010 11:05 am

محكمة ...........

قضية رقم خمسة والمتهم فيها العضو اسبلتر

اسبلتر متهم فى قضية تزوير فى انتخابات مجلس الشعر عن حزب بعد بكرة اللى لسة متعملش ومش هيتعمل وكان العضو المنتخب ورافع الدعوة امام اسبلتر العضو ماكس

النيابة تتفضل

النيابة العضو : روز : يا سيدى القاضى يا حضرات الحاضرين والغئبين ان المتهم اسبلتر تعدى بالتزوير فى الانتخابات واكان امامة العضو ماكس والمنتخب الاخر
    بدا العو اسبلتر بتوزيع تليفزيونات وغسالات ومراوح ومكاوى كلها مستعملة
    وبدا فى شراء الاصوات ويوم الانتخابات كان معضم المنتخبين لة من النوع الحريمى اى الستات واكن الشارع الاسكندرانى يمتلاء بالصوات والضوضاء مش عارفة كانو بيصوتو علية واللى اية وانا اطالب من سيادتم بالنظر فى القضية والعقوبة المشددة

القاضى : الدقاع عن المتهم اسبلتر يتفضل (الدفاع برنسس )

برنسس المحامية : انا برنسس المحامية والموكلة عن الضو اسبلتر بتوكيل رقم (0000) موكلى يا سيدى القاضى لم يشترى اصوات ولم يفعل مثل ما قالت النيابة فكل هذا يعتبر من وحى خيال النيابة

روز النيابة : يا سيدى القاضى من اول كلمتين بتكدبى لا والله دانا من السبتية ومحدش يعز عليااااااااااااااا

القاضى اقعدى مكانك ياااااااااااااختى (هدووووووووء )

برنسس : موكلى لم يكن من الذين يرفعون شعار الانتخابات بالتليفزيون ولكن البعض تعدى علية بذالك واليكم الاثبات اخر انظرو الى سحنت موكلى وزبيبة الصلاة التى لم ارها حتى الان وجهه البشوش انظرو هل هذا القميل الجميل الامور يعمل كدة يالهوى لالا ملكومش حق وكفاية كدة

القاضى : ههههههههههههههههههههه الدفاع عن المجنى علية ماكس يتفضل

الدفاع عن المجنى علية العضو : الصغير (هية هية اول مرة ابقى محامى )

الصغير : يااااااااااا سيدى القاااااااضى يا حضرات المستشارين
    ان حزب بعد بكرة من الاحزاب التى داما تولد الكبار وماكس موكلى هوة الاحق بوجودة فى هذا الحزب ولكن ما حدث من المتهم الماثل امامكم لم يكون مشروعا انة بدا بتوزيع الغسالات النصف اتوماتك ومهنش علية على الاقل يرشينى انظر يا حضرت القاضى اى بشاعة المتهم هذا الذئب يوزع مكاوى وتليفزيونات وبيوقلى اقسطلت وبالتقسيط الريح وبدون مقدم وعليها وحدة هدية ان موكلى ماكس لم يدع الفرصة لنفسة لفعل ذالك استكفى وبصراحة لتوزيع بعض الاموال على الغلابا الذين لا يمتكلون سوا العربات 28 لادة ويوزع الاموال على اصحاب الشقق التمليك هؤ لاء الغلابة انظر الى موكلى فهوة ملاك وديع

القاى ولمى هوة بيوزع على اصحاب العربيات والشقق التمليك خلى اية للى مش لقين عربية فول فى الشارع

الصغير اهذا عدل لمى هوة يوزع على اللى مش لقين علابات الفول هيطمعو اكثر اليس هذا عدل
    انظر الى المتهم اسبلتر الم يكفى اسمة

القاضى على اساس ان ماكس دة دوا شرب مهو اخرتة ماكس وانتا فاهم الباقى يا دارس القانون

الصغير : علشان متغلبش نفس يا يدى القاضى انا مش دارس القانون انا هاوى للقانون ومش مهم الدراسة وانا اكتفى بذالك والله ولى التوفيق والسلام عليكم ورحمة وبركاتة

القاضى : والله انا مستغرب احكم على مين فى الاتنين واحد بيوزع تليفزيونات والتانى فلوس يا برنسس هل تعلمين لمن كان يوزع الغسالات والتليفزيونات

برنسس لا يا سيدى لم يكن يفعل ذالك انة برئ برئ برئ والله والمصحف وربنا ..

القاضى انتى جية تحلفى فى القضاء حد بيحلف طب متقولى وحيات قلبى وافراحة احسن دانتى هتدخلى النار ذق

القاضى : حكمت المحكمة حضوريا على المتهم اسبلتر بدفع غرامة وقدرها
    عدد واحد مروحة
    وواحد غسالة
    وواحد تليفزيون
    على العنوان 16 شارع 62 متفرع من محمد فريد سيدى بشر قبلى جمب بيتك هاا وصلت
    كما حكمت المحكمة على المتهم ماكس بدفع غرامة وقدرها عربية لادة 28 وشقى تمليك على نفس العنوان رفعت الجلسة

FeBaAaa
    FeBaAaa
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............   Empty رد: محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............

مُساهمة من طرف FeBaAaa الإثنين ديسمبر 06, 2010 11:36 am

ههههههه انت عامل دا كله عشان يجيلك مروحه وغساله وتليفزيون اها منك انت خلبووووص مش هسيح مش هسيح
    princess
    princess
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............   Empty رد: محاكمة اعضاء اسرة سوما الجزء الخامس ............

مُساهمة من طرف princess الإثنين ديسمبر 06, 2010 3:32 pm

هههههههههههههههههه كمان مطلعنى بعاكس موكلى وبقول عليه القميل الجميل الامور ههههههههههه ماااشى يا صغنن

لا بس تسلم ايدك يا ابوحميد وبعدين على رائى فيبا انت شكلك كدا طمعان فى الراجل
    ياسمين
    ياسمين
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف ياسمين الإثنين ديسمبر 06, 2010 5:27 pm

هههههههههه
    جميلة اوووووووووى ياصغير تسلم ايدك
    meme
    meme
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف meme الإثنين ديسمبر 06, 2010 7:48 pm

هو فعلا طمعان فى التليفزيون الغساله والمروحه والعربيه والشقه التمليك
    حاجه ببلاش وابو بلاش كتر منه
    RoSe
    RoSe
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف RoSe الإثنين ديسمبر 06, 2010 8:48 pm

هههههههههههههههههههههههه لا دانا من السبيته ومحدش يعز عليا ههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههه جميله والله تسلم ايديك يا صغير
    el soghier
    el soghier
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف el soghier الإثنين ديسمبر 13, 2010 11:25 am

تسلمووو كلكم

بس لمى الواح يجهز نفسة من المحكمة فيها حاجة

ثم انى كاتب العنوان يعنى مفيهاش شئ من استغلال السلطة
    moha
    moha
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف moha الخميس ديسمبر 16, 2010 9:52 pm

ههههههههه ياسلام هو ده القاضى الكمل اكيد انت تبع حزب حافظ على وطنيتك ياسى القاضى
    el soghier
    el soghier
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف el soghier الجمعة ديسمبر 17, 2010 1:39 pm

لالا خالص انا بتبع نظرية

العمل على مصالح الاخرين
    مش دة شعار اى حد فى الحكومة
    basbosa
    basbosa
    عضو نشيط
    عضو نشيط

مُساهمة من طرف basbosa الثلاثاء يناير 25, 2011 5:19 pm

طيب ياصغنن اعمل حسابى انا لسه هبتدى اجهز ابقا نفعنى وربنا يقدركم على باقى الجهاز بقا المهم تكييف عشان الصيف مش مروحه
    el soghier
    el soghier
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

مُساهمة من طرف el soghier الأربعاء يناير 26, 2011 8:41 am

حلاص اوعدك فى المحكمة القادمة

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 3:12 pm